(Clica aquí para ir a la versión en castellano) Versión original en catalán.

Reflexió d’un educador en període de jubilació.

«Tots sabem que la vida esta feta de temps, però sovint oblidem que el temps està fet de moments.

Les educadores i els educadors compartim molt temps i moments amb els alumnes. Seria bonic fer d’aquest temps i moments un regal.

Sovint, en matemàtiques sobretot, s’ensenya a comptar el valor dels anys, dies, minuts i segons, però com educadores i educadors, potser també hauríem d’ensenyar mes enllà del món matemàtic, a comptar el veritable valor d’un moment. I el veritable valor d’un moment es quan aquest es converteix en vida, en un record agradable que perdurarà per sempre més.

Se sol dir que hi ha dos dies a l’any que no podem fer res. L’un és AHIR, temps que ja ha passat i pel qual hem de donar gràcies d’haver viscut. L’altre és DEMÀ, temps que encara no hem viscut i que hem de viure amb esperança. Però AVUI és un present i present també significa regal. Regal de temps per viure.

Fem que cada dia sigui un regal del nostre temps compartit com educadores i educadors amb els nostres alumnes. Qui regala temps regala una part de la seva vida a la persona que el rep i aquest regal no té preu. Els altres regals els pots comprar.

Al final dels nostres dies, tot el que ens emportarem seran aquells moments viscuts intensament i, sobretot, els compartits i que haurem ajudat a viure als nostres alumnes. Visquem doncs el nostre temps com un regal compartit. Això és tot allò que ens emportarem. Fem de regalar temps una prioritat.

La vida no és el que un viu, sinó el que un recorda i com ho recorda per explicar-ho. Que el temps passat a l’ escola sigui vida.

Avui la vida ens ha regalat un nou dia. Donem GRÀCIES.»

Pere Jordi Mas (Associat)

https://es.pinterest.com/pin/304485624823087888/

Reflexión de un educador en periodo de jubilación.

«Todos sabemos que la vida este hecha de tiempo, pero a menudo olvidamos que el tiempo está hecho de momentos.

Las educadoras y los educadores compartimos mucho tiempo y momentos con los alumnos. Sería bonito hacer de este tiempo y momentos un regalo.

A menudo, en matemáticas sobre todo, se enseña a contar el valor de los años, días, minutos y segundos, pero como educadoras y educadores, quizás también tendríamos que enseñar mes allá del mundo matemático, a contar el verdadero valor de un momento. Y el verdadero valor de un momento es cuando éste se convierte en vida, en un recuerdo agradable que perdurará por siempre.

Se suele decir que hay dos días en el año que no podemos hacer nada. El uno es AYER, tiempo que ya ha pasado y por el cual tenemos que dar gracias de haber vivido. El otro es MAÑANA, tiempo que todavía no hemos vivido y que tenemos que vivir con esperanza. Pero HOY es un presente y presente también significa regalo. Regalo de tiempo para vivir.

Hagamos que cada día sea un regalo de nuestro tiempo compartido como educadoras y educadores con nuestros alumnos. Quién regala tiempo regala una parte de su vida a la persona que lo recibe y este regalo no tiene precio. Los otros regalos los puedes comprar.

Al final de nuestros días, todo el que nos llevaremos serán aquellos momentos vividos intensamente y, sobre todo, los compartidos y en los que habremos ayudado a vivir a nuestros alumnos. Vivamos pues nuestro tiempo como un regalo compartido. Esto es todo aquello que nos llevaremos. Hagamos de regalar tiempo una prioridad.

La vida no es el que uno vive, sino lo que uno recuerda y cómo lo recuerda para explicarlo. Que el tiempo pasado en la escuela sea vida.

Hoy la vida nos ha regalado un nuevo día. Damos GRACIAS.»

Pere Jordi Mas (Asociado)

https://es.pinterest.com/pin/116108496635338277/